fredag, juni 02, 2017

V 20-21

v 20


Vecka 20 blev det inget sprunget under veckan. Jag körde lite promenader bara för att hålla benen igång men ingen hård träning alls.
På lördagen tog jag mig runt Göteborgsvarvet!
Jag startade kl 14.35 vilket var skönt. När vi kom till Göteborg vid 11 rycket så var det 26 grader och stekande sol och jag blev livrädd för att springa i det vädret! Men temperaturen droppade rejält så på eftermiddagen var det nere på 18-20 grader. Det var delvis molning och blåste ganska bra på vissa ställen. Så jag blev snarare kall ibland än för varm.
Jag sprang hela första milen i hyfsat tempo faktiskt. Sen andra milen blev jogg. Jag gjorde allt jag kunde för att inte behöva gå, joggade väldigt sakta bitvis men vägrade börja gå för då visste jag att jag inte skulle komma igång igen och jogga.
Jag försökte njuta av dagen. Tog in stämningen, lyssnade till musik, gjorde mängder med high five med alla glada barn längs vägen!
Joggade i mål på 3.10
Jag tog mig runt, jag fick medaljen, jag höll mig joggande. Nöjd? njae.. jo ändå med tanke på hur dålig formen är. Taggad på revansch ? Absolut, nästa år då jäklar!!!


v.21


Måndag: vila
Tisdag: 30 minuters promenad
Onsdag: 30 minuters motionscykel för att snurra igång benen.
Torsdag: 30 minuters motionscykel, lite snabbare tempo!
Fredag: Bortrest mycket promenerande
Lördag: Bortrest mycket promenerande
Söndag: kort joggrunda på 20 minuter.


Framåt nu då?
Det kommer bli lite blandat framöver, jogging, cykel, simning och försöka klämma in lite styrka igen, jag är så sjukt dålig på att träna styrka. Måste bli bättre på det!


Blodomloppet med jobbet ska avverkas. Det är 10 km. Sen får vi se vad sommaren bjuder på om det blir några lopp!



Inga kommentarer: